ישיבת 'אורייתא' בקברי הצדיקים באירופה | יומן מסע

נתי קאליש No Comments on ישיבת 'אורייתא' בקברי הצדיקים באירופה | יומן מסע

בחורי ישיבת "אורייתא" השקיעו את כל זמן החורף בלימוד שעות רצופות וזכו לצאת למסע מיוחד לציוני הצדיקים באירופה | גלריה

אלי קובין צילום: אלי קובין
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ביום שני פר' שמיני בשעות הצהריים נחתו למעלה ממאה ועשרים תלמידי ישיבת אורייתא המצטיינים בבודפשט שבהונגריה ובראשם רבני הישיבה שליט"א, שם החל מסע הקודש. בשיירת אוטובוסים מאורגנים עשו הם את הדרך בואכה קאליב, שם בתפילה מרגשת על ציונו הקדוש של רבי יצחק אייזיק מקאליב זי"ע בחרו להתחיל את מסע ההשתטחות על קברי הצדיקים.

משם הגיעו קרעסטיר'ה, שם התקיימה סעודה רבתית לכבודו של אוהבן של ישראל הרה"ק רבי ישעי' ב"ר משה  זי"ע בבנין ה'גאסט הויז' שבקרעסטיר, כשסיפורי מופת מפליאים בזכותו של הצדיק מושמעים באותה שעה ע"י רבני הישיבה שליט"א. מיד לאחמ"כ בשעת חצות נערכה מעמד התפילה המרטיטה על יד הציון הק' בהתעוררות רבתית כשמהלבבות כולם פורצת תחינה ובקשה אדירה לישועת הכלל והפרט בזכות הצדיק.

לאחר תפילת שחרית בקרעסטיר המשיכו התלמידים בנסיעה לציונו של בעל 'אך פרי תבואה' זי"ע ומשם לציונו של הרה"ק בעל 'ישמח משה' זי"ע, שם נערכו גם מעמדי תפילה נרגשים. לאחמ"כ חצו את הגבול בדרך לפולין, שם זכו להשתטח באוהל ציונו הק' של הרה"ק בעל 'דברי חיים' מצאנז זי"ע כאשר לאחריו הסבו לסעודת-מרעים ע"י בנין הכנסת אורחים בעיירה צאנז.

בבוקרו של יום ד' לאחר תפילת שחרית זכו התלמידים להשתטח על קברו של הב"ח זי"ע בבית החיים העתיק שבקראקא, ביום היארצייט כ' אדר. משם נסעו לליז'ענסק, שם, בליל ההילולא של הרבי ר' אלימלך מליזענסק זי"ע – כ"א אדר, התקיימה סעודת ההילולא הרבתית סמוך ונראה לציון הק', במהלכה הופיע ונשא דברים נרגשים הגאון ר' אהרן שיף שליט"א גאב"ד אנטוורפן. ולאחר מכן התקיים מעמד התפילה המרכזית  ע"י הציון הק' בראשות המנהל הרוחני הרה"ג ר' דוד שפר שליט"א, כשבסיום יצאו תלמידי הישיבה לחצר הציון שם זמרו ניגוני התעוררות ודביקות במשך זמן רב, בצוותא חדא ובדיבוק חברים.

שיאה של מסע הקודש הייתה השבת הנעלית ורבת הרושם, 'שבת התאחדות והתעלות שע"י תלמידי ישיבת אורייתא' שהתקיימה ברוב פאר והדר במלון מפואר בהרי הזקופנה בראשות פטרון ויוזם השבת נשיא הישיבה הרבני הנגיד הרה"ח ר' צבי אריה אייכלר שליט"א. לתפילת שבת ניגש בעל המנגן הר"ר ליפא שמעלצר הי"ו שהגיע במיוחד מארה"ב לכבוד השבת.

בעת קריאת התורה בצפרא דשבתא קנו תלמידי הישיבה את עליית מפטיר לנשיא הישיבה הרה"ח ר' צבי אריה אייכלר שליט"א בסכום אסטרונומי של למעלה משלושים ושבעה אלף(!) דפי גמרא שיילמדו על ידם לזכותו עד חודש אדר תשפ"ג.

במוצאי שבת, לאחר רעווא דרעווין והבדלה התקיימה מעמד שכולו התעוררות בהשתתפות רבני ותלמידי הישיבה כשהר"ר ליפא שמעלצר הי"ו  משמיע גרעמאן מיוחד ומרגש בו הוא מסכם את השבת ומרומם את הלבבות בכיסופין ובהתעלות, לאחר סעודת מלווה מלכה ערוכה ומפוארת נערכו ריקודי שמחה לקול צלילי שיר וזמר במשך שעות ארוכות, בגיל ובחדווה, עד אור הבוקר.

ביום ראשון הגיעו תלמידי הישיבה להשתטח על ציונו של בעל ה'חתם סופר' זי"ע, שם ננעלו ברגעי תפילה והתעוררות כבירה, מסע ההשטחות על קברי הצדיקים זי"ע באירופה ע"י תלמידי ישבת 'אורייתא', משם נסעו הבחורים לשדה התעופה בבודפשט שבהונגריה, ספונים וספוגים במאות קבלות טובות, רגעי פז וחיזוק ובאוצרות קדושה נעלים, בדרכם חזרה לארץ הקודש, לאחר המסע המרומם שהשאיר עליהם חותם עז בל יימחה.

video
play-sharp-fill
video
play-sharp-fill

 

 



0 תגובות